söndag 12 juni 2011

Snart är det dags

Jag vakande tidigt i morse, alldeles för tidigt för att vara söndag morgon. Tror det var mitt undermedvetna som väckte mig. När jag vakande var i alla fall en av de första tankarna i huvudet att "shit, snart är det dags att börja med sprutorna". Jag har inte tänkt så mycket på det hela de senaste veckorna, i alla fall inte så mycket på detaljerna och vad det innebär att köra igång med första IVF-försöket. Jag har försökt att inte stressa upp mig i onödan, men nu börjar det onekligen kännas lite pirrigt.

Jag borde få min mens på fredag eller lördag, dvs om 5-6 dagar. Ju förr desto bättre, eftersom vi måste hinna med allt innan kliniken tar semesterstängt. Tror fredag 8 juli är deras sista öppna dag. Tänk att man för en gångs skull ska gå och vänta och hoppas att mensen kommer! Det som i vanliga fall brukar vara precis tvärt om. I och för sig hade det ju varit väldigt trevligt om vi lyckades bli gravida på egen hand, nu på sista försöket innan IVF. Men sån tur har vi väl inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar