torsdag 30 juni 2011

Semester och mat

Idag jobbade jag sista arbetsdagen innan semestern. Ja, semestern har ju faktiskt officiellt börjat nu. Tjohoo! :D Så skönt det är att kunna slappna av och vara ledig nu när det förhoppningsvis är dags att ruva på ett litet embryo.

Jag fick mig förresten en liten tankeställare angående mat häromdagen när jag pratade med en gravid kompis. Hon saknade att äta vissa saker som man inte bör äta under graviditeten. Därför har jag mumsat i mig massor med parmaskinka och mozzarella den här veckan. Mums! Gravad lax föråt jag mig tyvärr lite på för några veckor sedan, annars hade jag tryckt i mig det med nu. Är det något ni kommer sakna/saknar att inte kunna äta som gravid, som man bör passa på att äta sig trött på innan?

5 kommentarer:

  1. Lycka till imorgon. Det gör inte alls ont och jag tror det kommer gå superbra!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket Mini! Jag hoppas jag har lika stor tur som du. :)

    SvaraRadera
  3. jag hoppas det också!! =) ska hålla alla tummar och tår som jag har. =)

    SvaraRadera
  4. hur har det gått? är så nyfiken så jag spricker snart.. =)

    SvaraRadera
  5. Jo, det har gått oförskämt bra!! :) Din tur smittade av sig tror jag visst. Kolla här: http://ettplusettblir.blogspot.com/2011/07/testdag-resultatet.html

    SvaraRadera