lördag 25 juni 2011

Dag 7 - Har det redan gått en vecka?!

Igår plockade jag med mig mina sprutor och åkte bort och firade midsommar. Det var så skönt att komma iväg och tänka på annat än IVF. Det gick också bra att gå ifrån en liten stund på kvällen och ta sprutorna. Fick inga jobbiga frågor om det heller.

Igår och idag har jag börjat känna mig lite svullen och ömmande i äggstockarna, ungefär som jag brukar känna mig vid min ägglossning. Jag antar att denna känsla kommer sitta i nu tills det är dags för äggplock.

Jag är fortfarande inte vän med Cetrotide-sprutan. Men men...lite besvär och ont får man väl stå ut med helt enkelt. Menopur-sprutan går däremot som en dans. :) Överlag så måste jag säga att det här med att ta sprutor inte är så himla farligt egentligen, har man bara gjort det några gånger så går det fint sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar