måndag 27 juni 2011

Sista sprutan tagen och nu kommer känslorna

Så, nu är sista sprutan tagen! Ovitrellesprutan såg lite läskig ut först men den visade sig vara rätt så snäll. Det sved inte det minsta av den och så var den färdigblandad och lätt att hantera.

Annars verkar det vara en helt underbar sommarkväll ute...som jag missat. Jag önskar att jag bara kunde slappna av och njuta av sommaren och livet. Tyvärr klarar jag inte av att tänka på annat än IVF och möjligheten att äntligen, äntligen få ett litet embyo insatt i min livmoder snart. Mina gravida vänner klagar på att de är så himla trötta, men det är jag med. Vem får jag klaga inför? Jag är fysiskt och mentalt utmattad av min starka längtan efter ett barn och den ständiga fruktan att den drömmen inte ska bli sann. Jag försöker vara stark och tänka positivt, men jag orkar inte hela tiden.

Att sova på saken hjälper förhoppningsvis! Om inte annat så är vi i alla fall några timmar närmre äggplock när jag vaknar imorgon. ;) Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar