måndag 27 juni 2011

Dag 9: andra kontrollen

Imorse var jag tillbaka på kliniken för en andra kontroll. Det gick bra! 8 stora fina äggblåsor hade jag. Nu blir det inget mer Menopur eller Cetrotide den här gången. Ikväll ska jag istället ta Ovitrelle, dvs ägglossningssprutan. Imorgon ska jag inte ta några sprutor alls och sen på onsdag förmiddag är det dags för äggplock!!! Då ska naturligtvis min man med också och göra sin del i det hela. Om allt går som det ska är det dags för återsättning på fredag eftermiddag.

Sköterskan jag träffade idag (första gången jag träffade just henne) berättade så pedagogiskt och lugnande om vad som kommer hända på onsdag så jag känner mig inte särskilt nervös, mest förväntansfull.

Tänk att vi har väntat så länge på det här och sen när vi väl sätter igång så händer allting så snabbt. Det är bara 6 veckor sedan vi fick resultatet av vår utredning och knappt 5 veckor sedan jag var på första läkarbesöket på kliniken. Nu är det bara att hålla tummarna för ett bra resultat också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar