onsdag 15 januari 2014

Vecka 39 (38+1)

Imorse var det dags för läkarkontroll igen. CTG:t såg bra ut och ultraljudet med. Bebisen är fortfarande inte fixerad med huvudet utan flyter runt i allt fostervatten. Han har fortsatt att växa (ingen överraskning!) och läkaren uppskattade vikten till 4,3 kg idag. Hon mätte två gånger för säkerhetsskull och fick samma resultat, men sa att det var svårt att vara exakt. 

Med två veckor kvar till BF så känner jag att vi definitivt fattat tätt beslut med kejsarsnittet. Jag skulle inte vilja riskera att försöka föda en 5-kilos klump (eller mer!) med tanke på hur det gick förra gången (med en normalstor bebis). 

Sen skrattade hon och sa att min mage är så stor. Det är inte en person med en mage längre, utan en mage med en person. Haha....eller nåt. Lite sårande är det allt, men man får bjuda lite på sig själv. ;) Min vikt är förresten ca 77 kg nu, dvs samma som när jag födde min första son. Jag har bara gått upp 10 kg sen början av graviditeten den här gången, men jag hade ju lite att ta av sen innan. 

Åh vad jag längtar tills jag får hålla min bebis i famnen! Bara en vecka kvar nu!! 

P. S. Idag är förresten 18 månader sen min första son föddes! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar