måndag 6 januari 2014

Förlossningsberättelse

Jag kan inte se att jag någonsin publicerade min förlossningsberättelse från min första förlossning. Här kommer den dock i kort form: 

Förlossningen var ingen höjdare. Verkligen den värsta dagen i mitt liv, men som tur var även den bästa. Vi var inlagda på sjukhuset några dagar innan och de hade försökt sätta igång förlossningen via tabletter i två dagar, men det hände absolut ingenting. Helt plötsligt strax före kl 23 på lördagkvällen fick jag regelbundna värkar. Jag härdade ut natten på mitt rum och på morgonen flyttades jag till förlossningsavdelningen. Vid kl 10 var jag öppen 6 cm och fick epidural, vid 15-tiden hade jag fortfarande inte öppnat mig mer och de hade sönder hinnorna så att vattnet gick. Tyvärr hade detta ingen effekt och vid kl 17.30 gjorde de ett ultraljud och beslutade att kejsarsnitt krävdes för att få ut bebisen eftersom han låg fel med huvudet. Då verkade inte epiduralen längre, även om de försökte fylla på den. :( Tyvärr var vi tvungna att vänta 3,5 timme till utan smärtlindring för att ett operationsrum skulle bli ledigt. Det var de värsta timmarna i mitt liv. Jag kräktes två gånger av smärtorna och sa att jag ALDRIG ska föda barn igen. Efter 23 timmars värkarbete föddes så äntligen M med kejsarsnitt kl 21.38 och jag var rejält drogad. Livet kändes toppen igen! :) Det visade sig att han hade navelsträngen runt halsen så det var faktiskt riktig tur att det blev kejsarsnitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar